Marketing Analyse
Een goede analyse en evaluatie van je huidige marketing inspanningen kunnen je helpen om inzichtelijk te maken waar mogelijkheden tot verbeteringen zitten.
De marketing van je bedrijf bestaat uit zoveel meer dan alleen de promotie van producten en je bedrijf.
Als je wilt groeien met je onderneming is het belangrijk om naar de verschillende onderdelen binnen je onderneming te kijken. Door het gebruiken van analyse kan inzichtelijk worden gemaakt waar mogelijke verbeterpunten zitten.
Aan de hand van deze inzichten kan er verdere geanalyseerd worden, meer in de diepte, om de juiste aanpassingen te kunnen doen.
Wat kan ik voor jou doen?
Hoe kan ik marketing analyse toepassen voor jou en jouw onderneming?
Bepalen van de marketing strategie
Bij het bepalen van de marketing strategie gebruik ik verschillende analyses die nodig zijn om uit te zoeken of de huidige strategie voldoet en wat er nodig om deze op de juiste wijze aan te passen.
Analyse van jouw klantenprofiel
Wanneer naar je klantenprofiel gaat kijken, kan het blijken dat er hiaten zitten in de doelgroepen waar je op richt. Onbewust kun je groepen uitsluiten, terwijl deze zeker interessant kunnen zijn voor de groei van je onderneming. Daarnaast kan een goed beeld van wie je klanten zijn helpen om een effectievere en efficiënter marketingcommunicatie-mix neer te zetten.
Analyse van jouw assortiment
Assortimentsanalyse is van belang om te monitoren of je assortiment voldoet aan de vraag en verwachtingen uit de markt. Klopt je geboden assortiment nog wel bij de trends in markt?
Klantpresentatie
Hoe gaat jouw sales naar de klant? Wat is het verhaal wat zij vertellen. Als je naar een klant toe gaat is het prettig om je daar te presenteren als een expert op jouw vakgebied, daar huurt de (toekomstige) klant je immers voor in. Aan de hand van verschillende analyses die ik maak kan ik een algemene klantpresentatie maken, deze is vervolgens eenvoudig aan te passen aan de individuele klant of klant groep